{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.138 visninger | Oprettet:

At flytte sine heste eller ej!??? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg står i et lille dilemma og måske i kunne fortælle mig hvad i ville gøre hvis i var mig?

Har to skøøøne heste. De står begge opstaldet ved en god venninde og har de gjort i rigtig mange år nu ( kasserollen er født og opvokset der). Jeg er rigtig glad for at have mine heste det og både mine heste og jeg trives der.

Men sys måske det er blevet liidt dyrt at ha dem der (få "rabat" på rollen så jeg ikk betaler fuld pris for at have hende der). For har fundet/ fået tilbudt et andet sted hvor jeg kan ha dem begge opstaldet til samme pris og der er samme fasiliteter (hvis ikke en smule bedre) Og så er det noget tætter på hvor jeg selv bor....
Bruger ca. 1000kr hvis ikke mere om mdr alene bare på at køre derud og ville kunne spare mindst 500kr om mdr.
Det jo alligevel lidt især i disse tider. Må indrømme at som så mange andre dansker sidder vi lidt hårdt i det efterhånden og alternativet er jeg jeg måske blir nødt til at sælge én af hypperne for at få det økonomisk til at løbe rundt, og det ville jeg meget nødigt..

hva ville i gøre?? Blive det stede i kender og er glad for eller flytte til et andet sted op spare en masse penge??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At flytte sine heste eller ej!???
  • #1   9. nov 2012 Enig med Smut. smiley

  • #2   9. nov 2012 Ja, prøv at tage ud et par gange det nye sted og få en fornemmelse af hvordan folk er, om de er glade for at være der, og stemningen er god eller ej..
    For jeg ville også flytte dem til noget tættere på, hvis det var mig smiley


  • #4   9. nov 2012 Jeg er enig med de andre, og hvis du nu når til enighed med dig selv om at flytte så husk at forklar din veninde grundende så hun ikke misforstår noget og evt lav en aftale om at du kan flytte tilbage hvis det ikke fungere det nye sted smiley

  • #5   9. nov 2012 Stavefejl koster gratis idag smiley

    Vil selvfølgelig ud og se stedet og møde menneskerne der først. har nemlig ikke selv været ude og se det..

    Men burde måske lige nævne at det ligger som genbo til min kærestes job og chefens kone rider selv derover på sin egen hest. Pt. er der kun en boks ledig, men de har en lejer de vist er lidt træt af og overvejer og sige op, så har det måske lidt skidt med det går ud over en anden.. Men efter hva jeg skulle ha hørt er der et super godt fælleskab hvor de tit rider sammen osv...
    Det gjorde vi også meget førhen der hvor jeg er nu, men det er ligesom gået i sig selv, desværre... der er ingen sure miner, men det er bare lidt som om enhver passer lidt sig selv, sjælent vi er derude samtidigt...


  • #6   9. nov 2012 synes du skal flytte smiley

  • #7   9. nov 2012 Jeg sys du skal flytte. Min hest står et fantastisk sted nu til billige penge og har gjort det i 2-3 år. Jeg flytter min fordi der er 60 km hvis ikke mere til der hvor hun er nu og flytter hended så hun står 4 km væk. Dét i sig selv er jo at spare penge. Jeg ELSKER virkelig det andet sted men jeg har altså ikke råd til at køre så meget. Godt nok er det lidt dyrer i opstaldning, men jeg spare kørsel plus at jeg får brugt hende mere frem for næsten slet ikke. At flytte hest er ikke nødvendigvis fordi det andet sted er dårligere og der er ikke nogen skam i at flytte den. For lang tid siden flyttede jeg sågar fra min søster ud til det sted hun er nu fordi det er billigere. Og nu flytter jeg hende så her i december fordi jeg selv er flyttet.. smiley

  • #8   9. nov 2012 Du skal jo tænke på at det er DIG der betaler og det er DIG der bestemmer hva du gerne vil have for dine penge. DU lyder også til at "det ikke er det samme som før" agtig og hvem ved måske kan du lære en masse nyt ved at flytte.

  • #9   9. nov 2012 Har du snakket med din veninde om muligheden for at nedsætte huslejen? Det kan jo være at hun gerne vil møde dig på helvvejen for at beholde dig. smiley

  • #10   9. nov 2012 Jeg ville flytte hvis stedet opfyldte de krav jeg havde og så er 500 kr mange penge og spare, så ja jeg synes da helt sikkert at hvis du har en god fornemmelse for stedet derude så skal du flytte smiley

  • #11   9. nov 2012 Staldlejen er lige blevet sat opder hvor jeg er nu pga. stigende foderpriser osv - forståligt nok og har i forvejen den ene stående billiger end den "normale" staldleje g det andet sted er staldlejen billiger pr. hest så det i sidste ende blir samme pris samlet..

    Har bare sådan lidt dårlig "samvittighed" de er nemlig rigtig søde og har hjulpet mig meget, og sidste år byggede de to nye bokse...

    men igen sys det er rigtig mange penge bare at bruge på benzin...


  • #12   9. nov 2012 Mon ikke de vil kunne forstå dig, at pengene ikke vokser på træerne smiley
    Og så gøre afskeden god, med nogle blomster, chokolade eller noget vin, ved ikke lige hvad de er til smiley


  • #13   9. nov 2012 Tak for alle jeres svar smiley

    Håber ihvertfald de vil forstå min beslutning hvis jeg beslutter mig for at rykke teltpælende op smiley
    Tror jeg vil arbejde lidt mere i det og se det "nye" sted og prøve og få en fonemmelse af stedet smiley


  • #14   9. nov 2012 Som mange af de andre siger , undersøg det andet sted et par gange og tag beslutningen derfra. .

    Jeg tror, ud fra egne erfaringer med pensionærere at. Du vil på et tidspunkt begynde at finde flere og flere negative ting ved det sted du er nu, og der vil opstå en stemning som du måske ikke vil bryde dig om , , så for at gøre dig selv en tjenste og din veninde mindre ked af det så vær ærlig allerede nu. Så vil hun ikke blive alt for skuffet, ,.

    Af de piger/damer der har været her hos mig, er dem der har været mest ærlige som jeg stadigvæk er glad for og stadig taler ofte med , ,

    Bare et råd ,

    Sagde Rikke


  • #15   9. nov 2012 Ja har selvfølgelig tænkt mig at være ærlig omkring det og forklare hende situationen... Håber jo på at vi (hvis det er jeg flytter) stadig kan snakke og ses.. som sagt ingen sure miner imellem, og er ellers rigtig glad for stedet, har været den en 5-6år nu... det bare det der er penge at spare som jeg nemt kunne bruge andet sted smiley


Kommentér på:
At flytte sine heste eller ej!???

Annonce